Ako schudnúť Nebezpečné CHYBY CHUDNUTIA.

07.08.2017 11:23

Keď chcete navždy a úspešne schudnúť, tak jednoduché riešenia a skratky chudnutia neexistujú.

Pri zle zvolenej diéte na chudnutie sa mnohí takmer so 100%-nou istotou dopúšťajú základných chýb pri chudnutí, ktoré po krátkodobom úbytku kíl prinesú ďalšie sklamanie a jojo efekt.

Zhodnoťte si, prečo pravidelne vynechávate raňajky a obed. Dôvody hľadajte v sebe a nie v druhých. Pravidelnosť v stravovaní je jedným zo základných princípov chudnutia.

Pri chudnutí sa vystríhajte drastického zníženia príjmu stravy bez zmeny jej zloženia. Budete prekvapení ako pri správnom výbere jedál a potravín zjete toho menej, nebudete hladní a konečne budete aj chudnúť.

Pred začiatkom chudnutia prehodnoťte aj spôsob nakupovania potravín. Nikdy nechoďte nakupovať hladní a už pred nákupom si spíšte zoznam potravín. Vyberajte si vhodne, veď z nakúpených potravín si budete pripravovať jedlá na chudnutie.

Nezabudnite, že schudnúť sa dá len ťažko ak celý deň presedíte v pohodlí domova alebo v kancelárii. Postupne zmeňte svoju životosprávu a začnite aj s drobnými fyzickými aktivitami.

Pred tým, ako sa pustíte do chudnutia, prehodnoťte svoj denný režim počas jedného týždňa, napíšte si jeho klady a zápory.

Pri chudnutí sa musíte vystríhať základných chýb, musíte prehodnotiť svoje stravovacie zvyklosti a celkovo aj životosprávu. Bez toho to určite nepôjde. Keď prevažujú zápory, aspoň budete o nich vedieť a vaše chudnutie bude mať nádej na úspech.

Chudnutie vôbec nie je jednoduché. Vyžaduje si pevnú vôľu a zmeny. 

Nehľadajte a neskúšajte rôzne populárne diéty na chudnutie. Sú väčšinou jednoduché, ale hlavne neodstraňujú príčinu nadváhy. Príčinou je dlhodobo zlé stravovanie.

Už pred začiatkom chudnutia porozmýšľajte, vystríhajte sa týchto základných chýb stravovania.

Čím menej budem jesť, tým rýchlejšie a viac schudnem.
Obmedzením prísunu potravy dosiahnete, že organizmus, ktorý nedostane svoju pravidelnú dávku živín, si začne z každého jedla ukladať zásoby tukov na horšie časy, váš metabolizmus sa zhoršuje. Preto počas dňa nevynechávajte žiadne jedlo, naopak snažte sa stravovať päťkrát denne a zvýšte príjem bielkovín, znížte množstvo tuku a pridajte veľa zeleniny. Začnete chudnúť napriek tomu, že ste zjedli väčší objem stravy.

Najlepšie a najrýchlejšie schudnúť mi pomôžu tabletky na chudnutie a spaľovače tukov.
Tabletky na chudnutie, náplaste, čaje na chudnutie a iné pomôcky vám určite nepomôžu. Neexistuje nič také ako požierač tukov alebo jedlá, ktoré za vás spaľujú energiu. Je to len v zdravej strave, pohybe, vhodnej životospráve. Keď chcete, aby ste mali peknú postavu, musíte svojmu telu dať to čo mu doteraz chýbalo, teda živiny.
Keď chcem rýchlo schudnúť musím držať hladovku.
Čím viac hladujete, tým viac si zhoršujete metabolizmus (prechádza do úspornej formy) a tým skôr sa na vás nalepia kilogramy, len čo sa vrátite k normálnemu jedálnemu režimu. Prvá fatálna chyba pri chudnutí.
Nesmiem jesť žiadne tuky, majú veľa kalórií.
Bojíte sa tukov, prestali ste ich pri chudnutí konzumovať? Spolu so zlými tak oberáte telo aj o tie dobré tuky –nenasýtené mastné kyseliny, čo sa samozrejme odrazí na kondícii pleti, zhoršenej koncentrácii, únave, celkovom zdraví. Bez tukov sa nemôžu do tela vstrebať všetky vitamíny. Rastlinné oleje a nátierky nevylučujte zo svojej stravy!

Vynechávanie raňajok mi pomôže schudnúť.
Vyvážené raňajky s dostatkom živín by mali tvoriť takmer štvrtinu denného kalorického príjmu. Ak sa v časovom strese zmôžete nanajvýš na instantnú kávu a čokoládovú tyčinku, v priebehu doobedia vás kolísanie krvného cukru úplne vyšťaví a na obed sa doslova prežeriete. Neskôr to dokonca zahlobíte ďalšími sladkosťami.
Presoľovanie jedál.
Výsledky lekárskych štúdii ukazujú, že ešte stále solíme niekoľkonásobne viac, ako by sme mali. Nadbytok sodíka vedie k zadržiavaniu vody v tele, takže sa budete cítiť nafúknutý a opticky tučnejší ako v skutočnosti ste.

Veľké obedy so zahustenou polievkou.

Keď máte sedavú prácu, tak sa vyhýbajte zahusťovaným polievkám (fazuľová, hrachová,..). Takáto polievka pred hlavným jedlom má často viacej kalórií, ako dokáže vaše telo spotrebovať. Vhodnejšie sú zeleninové vývary. Obed začnite zeleninovým šalátom.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

 

Veľká rýchlosť jedenia stravy zväčšuje množstvo skonzumovaného jedla.

Väčšina ľudí s nadváhou si do úst kladie naraz väčšie kusy jedla, prežúvajú ho len krátko a rýchlo ho prehĺtajú. Týmto spôsobom zjedia ďaleko viacej jedla ako pri pomalšom jedení. Pokiaľ sa naučíte jesť pomaly a jedlo si vychutnáte, budete sa skôr cítiť nasýtený a aj uspokojený jedlo.

Veľké množstvo ovocia namiesto výživného jedla.

Mnohí pokladajú ovocný šalát namiesto vhodnej večere za ideálny spôsob ako schudnúť. Neraz sa aj počas dňa prepchávajú ovocím, len aby zjedli málo kalórií. Pozor, energetická hodnota ovocia je ďaleko vyššia ako zeleniny i mnohých ďalších potravín. Pozor by ste si mali dať aj na prezreté ovocie, má podstatne viacej kalórií. Pri chudnutí je ovocie vhodné konzumovať v dopoludňajších hodinách, napr. ako vhodnú desiatu.

Nemám čas na návštevu obchodov, tak si nakúpim do zásoby.
Ak chodievate nakupovať hladní, kupuje za vás hlad a nie rozum. Nástrahám supermarketových akcií a neprehliadnuteľných zliav odoláte jedine tak, že sa do potravín vyberiete s nákupným zoznamom. Poďakuje sa  vám tak telo i vaša peňaženka.
Večera pri televízii.
Nenechávajte na stolíku v obývačke misku s orieškami, čipsami alebo slanými tyčinkami. Ani zo spoločenského zvyku. Bude vás to lákať dovtedy, kým ich nezjete. A čo je najhoršie, pri ich vyjedaní budete tak zaujatí dobrým filmom, že ani nezistíte koľko ste ich zjedli.

Keď nebudem piť, rýchlejšie schudnem.
Takéto tvrdenie je neprijateľné. Obmedzením prísunu tekutín telo odvodníte a môže u vás dôjsť až ku kolapsu. Pitie tekutín je dôležité aj pre váš metabolizmus. Denne má človek vypiť minimálne dva litre tekutín a pri diéte to platí dvojnásobne. Pite hlavne čistú vodu bez bubliniek, ovocné či bylinkové čaje, riedené šťavy, tabu sú všetky sladené a alkoholické nápoje.

Jedlo nesmie vyjsť nazmar, dojem zvyšky, veď čo sa mi môže stať.
Dojedáte raňajky, či nebodaj stravu počas celého dňa po deťoch alebo po manželovi? Pozor na zvyškové kalórie. Keď máte dosť, nechajte jedlo na tanieri tak. Nielen, že to nie je neslušné, ale hlavne je to zdravšie.
Keď chcem schudnúť, nesmiem jesť dobroty.
Vyvážená strava s dostatkom živín znamená v prvom rade pestrý jedálny lístok. Aj keď je dobré, že sa vyhýbate prázdnym kalóriám a sladkostiam, zvykajte si na to postupne a keď máte chuť, občas si dajte aj odmenu v podobe sladkosti či klobásky. Čo tam po jednom koláčiku pri káve. Keď si ho striktne zakážete, raz skončíte s vyjedeným plechom.

Dám si dupľu, veď mi to raz za čas neublíži.
Rodinné oslavy alebo návštevy u známych sú vždy plné núkania a bolo by samozrejme nezdvorilé odmietnuť. Keď vás však núkajú stále a naozaj nemáte chuť, požiadajte jednoducho hostiteľa, aby vám jedlo zabalil, že si ho radi dáte neskôr.
Budem jesť len 3 krát denne.
Niečo na zobnutie medzi hlavnými chodmi nie je len vecou vašich chuťových buniek. Výskumy ukazujú, že osoby, ktoré svoje jedlá zredukovali na tri chody denne, v konečnom dôsledku prijali v priebehu dňa oveľa vyššie množstvo kalórií. Práve kontrolované „maškrtenie“ pomáha udržať hladinu krvného cukru v normále, čo nás brzdí v nočných nájazdoch na chladničku. Samozrejme, platí to iba v prípade, že viete, čo jete. Namiesto jednoduchých sacharidov a prázdnych kalórií je lepšie siahnuť po ovocí. A aby sa vám tie kilá jabĺk, pomarančov či hrušiek nezunovali, vyskúšajte aj iné zdravé možnosti.

Biele pečivo má rovnaké množstvo kalórií ako celozrnné.

Je to v podstate pravda. Celozrnné pečivo je zdravšie, nakoľko obsahuje dôležitú vlákninu. Nielenže zlepšuje činnosť črevnej sústavy, ale aj znižuje glykemický index pečiva. Celozrnné pečivo vás lepšie zasýti a vy nevyhladnete tak rýchlo ako po bielom pečive. Väčšinou takto zjete menej pečiva. 

Na objeme jedla nezáleží.
Jedlá s väčším objemom, ale menšou gramážou sú ideálne z viacerých dôvodov. Môžete sa ich najesť do sýtosti, naplníte nimi žalúdok a nezaťažíte trávenie. Ak sú vašim problémom oči, čo by stále jedli, pochutnajte si na obilných extrudovaných (polystyrénových) chlebíkoch so syrom alebo vyskúšajte jednu z ich nespočetných menej kalorických príchutí. Vďaka vysokému obsahu komplexných sacharidov si v poobedňajšom útlme poradia aj s poklesom pracovnej koncentrácie.

Tekuté kalórie mi neublížia.
Káva latté, večerný drink v nádherných farbách alebo horúca čokoláda nahradia drobné zobkanie minimálne z hľadiska prijatých kalórií. Telo však niečo také za jedlo nepovažuje. Tým, že nápoje netreba prežúvať a že tráviacou sústavou prechádzajú rýchlejšie, nestačí mozog zaregistrovať pocit sýtosti, takže sa domáha ďalšej potravy. Ak máte radi sladké, pripravte si ovocný nápoj typu smoothie. Ovocný a jogurtový základ s kúskami drveného ovocia zabezpečia hutnejšie zloženie, takže nasýtite žalúdok aj mozog. A navyše sa zdravo osviežite.

Koreniny pri chudnutí nesmiem používať.
Prikorenenie polievky môže viesť k zlepšeniu chuti jedla. Neprepadnete tak v čase medzi hlavnými jedlami neodolateľným chutiam na sladké. Koreniny sú dobre známe svojim pozitívnym vplyvom na činnosť metabolizmu. Zahrievajú organizmus, čím ho nútia spaľovať rýchlejšie a okrem toho pomáhajú regulovať hladinu krvného cukru. Takže vhodná je ázijská kuchyňa!

Niekoľkodňový pôst pri chudnutí pomôže.

Je dobré vedieť, čo sa v tele deje, ak sa rozhodne človek hladovať. Telo je natoľko múdre, že sa dokáže prispôsobiť nedostatku potravy. O polovicu sa zníži látková výmena v tele, teda spomalí sa metabolizmus, telo začne odbúravať vlastné bielkoviny zo svalov a srdca, telu začne chýbať glukóza, ktorú musí organizmus začať vyrábať zo svalovej hmoty. Následne dochádza k prekysleniu organizmu, čo veľmi negatívne zasahuje do vnútornej rovnováhy. Oslabuje sa imunitný systém, ubúda svalovina, oslabuje sa činnosť všetkých orgánov. Ak už človek nejako hladovku prežije a chce s ňou skončiť, nastáva ďalšia fáza, ktorá nie je vôbec jednoduchá. Organizmus je nastavený na nulový príjem a teda každú potravu, ktorú začnete prijímať, považuje za nadbytočný príjem energie a preto si začne vytvárať tukové zásoby. Hladovkou si tak vlastne človek naštartuje jo-jo efekt. Hladovka a prísny pôst nie je dobrým prostriedkom na trvalú redukciu hmotnosti. Pôst sám o sebe ešte nikoho nenaučí ako sa vyvážene a zdravo stravovať. Chudnutie, ktoré trvá dlhšie a je výsledkom rozumného stravovacieho režimu a pravidelného pohybu, je oveľa lepším variantom, lebo pri ňom sa zhodené kilá naspäť nevracajú.

Samozrejme, existujú rôzne typy pôstov a rozdiel je aj v ich dĺžke. Ak sa niekto rozhodne zo dňa na deň pre hladovku, ktorá trvá napríklad týždeň, môže si iba uškodiť. Netvrdíme, že ak si v kalendári vyberiete „očistný deň“, počas ktorého budete prijímať ovocné šťavy a dostatok tekutín, tak je to riziko. To určite nie. Ale pre všetko platí, že to treba robiť s mierou. Aby sa človek naučil zmeniť svoje stravovacie návyky, musí si dopriať čas a po konzultácii s odborníkom si pripravil jedálniček, ktorý mu zabezpečí výsledok, ktorý očakáva.

Niektorí prívrženci hladoviek tvrdia, že práve pomocou hladovania sa zbavili ekzémov, či rôznych iných ochorení. Keď sa informácie vytrhnú z kontextu, môže to tak vyzerať. Často môže ísť totiž o to, že hladovaním vlastne človek vylúčil z príjmu nejakú potravinu, na ktorú bol alergický a preto došlo k vyriešeniu problému, ktorým trpel. Nie preto, že hladoval.

Naučíme vás JESŤ MENEJ a NEHLADOVAŤ, dostanete JEDÁLNE LÍSTKY a RECEPTY na CHUDNUTIE

S nami dokážete SCHUDNÚŤ bez TABLETIEK a PRÍPRAVKOV, bez HLADOVANIA

VYUŽITE NAJLACNEJŠIE a NAJLEPŠIE CHUDNUTIE

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE s nami (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE s

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist