Ako schudnúť RAŇAJKY - čo jesť a čo nejesť.

10.06.2017 18:08

Ráno potrebujete metabolizmus zobudiť, naštartovať svoje chudnutie. Keď vstanete, dajte si len malé jedlo – proteínový koktail, malý jogurt, trošku ovocia alebo orechov a až o niečo neskôr, keď začnete pociťovať hlad, si doprajte hodnotné výživnejšie bielkovinové jedlo.

Pri dvojitých raňajkách je veľmi dôležité neobrátiť naopak poradie jedál, v súvislosti s ich výživovými hodnotami a náročnosťou na trávenie. Prvé jedlo má byť vždy ľahko stráviteľné, malé, jednoduché. Okrem už spomínaného jogurtu, ovocia, či proteínového nápoja si môžeme dať ovocné alebo zeleninové smoothie bez cukru. Ako druhý - neskorší chod raňajok sa doporučuje praženica, omeleta, vajcia šunka, syr, avokádo, vajcia, otruby, ovsená kaša.

Takéto stravovanie je mimoriadne vhodné najmä pre ľudí, ktorí nemajú čas dopoludnia jesť, či dokonca ani obedovať a potom do seba nahádžu nekontrolované množstvo jedla. Zabránite  takto záchvatovitému prejedaniu sa.

Takéto výdatnejšie druhé raňajky sa postarajú o to, aby ste nezjedli na obed veľkú porciu,  pokojne vám bude stačiť ľahší menší a zdravší obed. Samozrejme, dôležité je vyberať si potraviny, ktoré majú nižší glykemický index a kontrolovať koľko a akých sacharidov obsahujú.

Počas raňajok sa ľudia dopúšťajú mnohých stravovacích chýb. Buď ich úplne vynechávajú, alebo si na tanier naložia nezdravé a nevhodné pochúťky. Stačí si však v svojom stravovaní počas chudnutia urobiť menší poriadok a i vám sa potom ráno dostanú do tela tie správne potraviny.

Pre mnohých ľudí sú raňajky z hľadiska výživovej hodnoty a zjedeného množstva najbohatším a najdôležitejším jedlom dňa. Na tom, čo si ráno dáte, záleží viac, než by ste si mysleli.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

 

Pre mnohých ľudí je problémom zjesť po prebudení viacej jedla, a práve pre nich sú dvojité raňajky skvelým pomocníkom pre chudnutie. Neznamená to však, že si dáte dupľovanú porciu sladkých lievancov, pečiva s džemom alebo presladených cereálií.

Podstata dvojitých raňajok spočíva v tom, že najskôr si dáte menšie jedlo, ktoré naštartuje váš metabolizmus -môže ním byť napríklad malý prírodný biely jogurt s ovocím-a o hodinu neskôr si doplníte živiny bielkovinovým jedlom – napríklad vajcami s vhodným pečivom, šunkou a syrom.

Sacharidy by ste nemali jesť popoludní a večer, lebo ich telo nestačí spáliť a navyše veľmi rýchlo po nich vyhladnete.

Ovocie by ste mali tiež uprednostniť dopoludnia, popoludní a večer si doprajte zeleninu. Takýmto spôsobom stravovanie dokážete zdravo schudnúť, pričom ani vaše telo nebude trpieť a nebudete pociťovať ani hlad.

Čo by ste mali určite vyradiť z raňajkového menu, čo vám zhorší chudnutie.  

Čokoládové guličky a postavičky.

Často sú horšou voľbou raňajok, ako raňajky žiadne. Ich častokrát veľmi lákavý obal je výborným marketingovým lákadlom, vďaka ktorému veľa kupujúcich nadmerný obsah cukru, palmového oleja a iných nezdravých zložiek v raňajkových cereáliách vôbec nerieši.

V 30 gramovej porcii nájdeme 177 kalórií, až 17 gramov cukru, a vďaka porcii mlieka 6 gramov proteínov. Obdobne sú na tom aj cornflakes s mliekom, ktoré majú v rovnakom množstve iba o čosi menej cukru (v 30 gramoch v nich nájdeme 173 kalórií a 8 gramov cukru), no z dôvodu neschopnosti zasýtiť, vysokého glykemického indexu a deficitu zdraviu prospešných látok sú s čokoládovými guličkami porovnateľné.

Rovnako zlou raňajkovou voľbou sú tiež croissant (347 kalórií, podiel nezdravých tukov 11,8 gramov), biela žemľa so šunkou (spolu 351 kalórií, podiel nezdravých tukov 4,6 gramov), biely toast s džemom (spolu 358 kalórií, podiel nezdravých tukov 5,2 gramov, obrovský obsah sacharidov – až 27 gramov).

Sladké cereálie

Do tela dostanete síce veľa energie, no tá sa veľmi rýchlo spotrebuje a nemá pre vás žiaden výživový význam. Namiesto toho si pripravte nejaké domáce müsli z čistých ovsených vločiek, sušeného ovocia a nepražených orieškov. Vďaka tomu sa vám získaná energia rozloží do celého predpoludnia a nebudete sa cítiť unavene.

Kupované džúsy alebo smoothies

Do kupovaných výrobkov sa obvykle pridávajú ďalšie zložky, ktoré ničia výživné hodnoty ovocia a zeleniny. Niekedy sú to sladké dochucovadlá, kyselina citrónová na zvýraznenie chuti alebo v prípade smoothies zmrzlina. Navyše najviac vitamínov uchováte v čerstvom stave, takže vždy si ráno pripravte vlastný nápoj, ktorý vám pomôže viac.

Biele pečivo

Vždy by ste mali uprednostniť radšej celozrnné alebo špaldové výrobky. Najhoršie je klasické biele pečivo, ktoré má málo výživných hodnôt. Na pečivo by ste nemali natierať maslo a ani tavené syry. Namiesto toho si na pečivo dajte plátok syra, kvalitnú šunku alebo tvarohovú nátierku. Uprednostnite radšej pečivo pripravené z kvásku a nie z droždia. Ideálne je upiecť si chlieb v domácej pekárničke a aspoň časť pšenice nahradiť špaldou.

Kváskové pečivo je ľahšie stráviteľné a nájdeme v ňom viac minerálnych látok, no platí, že aj s jeho konzumáciou to rozhodne netreba preháňať. Postačí, ak bude tvoriť iba základ vašich raňajok. Myslite na to, že už od rána je dôležité dbať na dostatočný príjem bielkovín. V opačnom prípade vás už krátko po jedle prepadne neovládateľná chuť na sladké.

Cereálne tyčinky

Mnohí ich považujú za rýchlu a zdravú alternatívu raňajok. No je to omyl, o ktorom sa dočítate na etikete tyčiniek. Keby skutočne obsahovali len ovsené vločky, orechy, sušené ovocie a prípadne med, bola by to skvelá pomôcka, ktorá by vám zjednodušila a zľahčila raňajšie stravovanie. Väčšina týchto tyčiniek obsahuje aj konzervanty a umelé prídavky, ktoré znižujú hodnotu tejto pochúťky. Taktiež do nich pridávajú aj biely cukor, ktorý nie je vhodným raňajkovým jedlom.

Sladké pečivo, sladký koláč

Croissant vyzerá chutne a lákavo, no v skutočnosti má v sebe toľko tukovej zložky, ktorú ešte podporíte sladkým džemom, že by to mali byť len vaše sviatočne pripravované raňajky. Rovnako si odpustite aj koláčiky, ktoré vás zbytočne zaťažia a nepodporia celodenné aktivity.

Nesprávne pripravované vajíčka

Vajíčko je dobrou voľbou raňajok, pretože má v sebe veľa bielkovín a pomôže vám lepšie si rozložiť energiu do celého dňa. Lenže mali by ste si ho pripraviť správnym spôsobom. Keď z neho urobíte volské oko alebo suchú omeletu, nič pozitívne vám to neprinesie. Najvhodnejšie je iba si ich uvariť alebo si pripraviť chutnú praženicu.

Dobrou alternatívou na raňajky sú miešané vajíčka na kvapke olivového oleja, konzumované  spolu s celozrnným toastom. Môžete využiť aj vajíčkovú omeletu so zeleninou, Cottage cheese so zeleninou, 2 – 3 volské oká pripravené na olivovom oleji, ako obloha zelenina a avokádo, čerstvý kozí syr, grapefruit a zopár hrozienok, Syr riccota, orechy, mandle, kúsok ovocia, Tuniak vo vlastnej šťave, celozrnné pečivo pripravené bez droždia, zelenina, biely probiotický jogurt, hrsť orieškov, semiačok, ovocie.

Naučíme vás JESŤ MENEJ a NEHLADOVAŤ, dostanete JEDÁLNE LÍSTKY a RECEPTY na CHUDNUTIE

S nami dokážete SCHUDNÚŤ bez TABLETIEK a PRÍPRAVKOV, bez HLADOVANIA

VYUŽITE NAJLACNEJŠIE a NAJLEPŠIE CHUDNUTIE

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE s nami (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE s

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist