Ako schudnúť DUKANOVÁ DIÉTA

Chudnutie a skúšanie rôznych diét je pre väčšinu ľudí s nadváhou celoživotným životným štýlom. Väčšinou však po každej diéte nasleduje jojo efekt a oslabené sebavedomie takto chudnúceho. Teraz idem vyskúšať DUKANOVU DIÉTU. DUKANOVÁ DIÉTA je v súčasnosti asi najobľúbenejšou diétou. Pri Dukanovej diéte máte pri stravovaní na výber takmer sto druhov potravín. Dukanová diéta v stravovaní preferuje bielkoviny a obmedzuje konzumáciu potravín s veľkým množstvom sacharidov. Jej výhodou je, že zlepšuje stravovacie návyky chudnúceho, učí ho pravidelnému príjmu stravy.

Dukanova diéta má štyri fázy, ktoré sa lýšia obsahom a aj množstvom konzumovanej stravy a vplyvom na metabolizmus chudnúceho

1. Útočná fáza 

Počas útočnej fázy by ste mali schudnúť najviac, až päť kilogramov za týždeň. Mali by ste jesť hlavne bielkoviny a piť dostatočné množstvo tekutín (dva až tri litre za deň). Dĺžka trvania tejto fázy je závislá od toho, koľko chcete schudnúť. Nevýhodou takéhoto rýchleho chudnutia (napríklad 20 kg do dvoch týždňov) je, že takéto rýchle a nízkokalorické chudnutie pôsobí výrazne stresujúco na ľudský organizmus a v nejednom prípade môže byť príčinou zhoršenia metabolizmu. Autori dukanovej diéty nedoporučujú prekračova 10 dňové trvanie útočnej fázy. Dôležitá je aj správna príprava bielkovín - hlavne varenie a grilovanie, a to bez tuku. Vzhľadom na jednostranosť stravovania v tejto fáze, doporučuje sa konzumovať vitamíny v koncentrovanej podobe. Radikálne a jednostranné stravovanie v tejto fáze neraz prináša aj oslabenie organizmu a malátnosť chudnúceho.

2. Výletná fáza

Ak sa vám podarilo zvládnuť prvú fázu, mali by ste sa pustiť do druhej fázy, a tá je už na vaše stravovanie milosrdnejšia. Mali by ste striedať bielkovinové a bielkovinovo-zeleninové dni. K bielkovinám z prvej fázy pridávajte zeleninu - koreňovú (mrkvu minimálne), hlávkovú, cuketu, tekvicu, baklažán, paradajky, papriku, špargľu, cibuľu, fazuľu, sóju a ďalšie. Nezabudnite na doporučený spôsob prípravy jedál. Na zlepšenie rovnováhy organizmu nezabudnite na konzumáciu vitamínov. Výsledky tejto fázy si zlepšíte zapojením cvičenia do svojho denného režimu. Táto fáza by mala trvať dovtedy, kým nedosiahnete požadovanú hmotnosť.

3. Konsolidačná fáza

Pokiaľ sa vám podarilo dosiahnúť svoj cieľ a vy ste schudli napríklad aj o dvadsať kilogramov, v každom prípade by ste mali absolvovať konsolidačnú fázu. Udržať si zníženú váhu však nie je vôbec jednoduché. Nesmiete sa vrátiť k prdchádzajúcim stravovacím návykom, ktoré vám priniesli neželanú nadváhu. Bohužiaľ, ak túto fázu nezvládnete, rýchlo priberiete naspäť. A zase ste tam, kde mnohokrát predtým, na rad prichádza slávny jojo efekt. Trvanie konsolidačnej fázy je závislé na množstve kilogramov, o ktoré ste počas predchádzajúcich dvoch fáz schudli. Platí náročná zásada, t.j. za 1 zhodený kg by ste mali tretiu fázu dodržiavať 10 dní. A to pre mnohých nie je vôbec jednoduché, veď napríklad ak ste schudli 15 kg, tak túto fázu by ste mali dodržiavať 150 dní, teda 5 mesiacov. Počas konsolidačnej fázy sa už môžete stravovať komplexnejšie. Predchádzajúcu jednostrannú stravu môžete doplniť ovocím (s výnimkou hrozna, orieškov a banánov), vhodným celozrnýým pečivom, tvrdým syrom, dvakrát za týždeň môžete jesť jedlá s obsahom škrobu – šošovicu, ryžu, zemiaky, cestoviny (pokiaľ možno so zeleninou). Raz za týždeň zaraďte do svojho stravovania bielkovinový deň. Principiálnym zámerom tejto fázy je udržať si zníženú hmotnosť.

4. Stabilizačná fáza

Raz za týždeň by ste si mali dať čisto bielkovinový deň. Pokiaľ ste dukanovú diétu vydržali doteraz, mali by ste sa už začať stravovať zdravo, t.j. do svojho jedálneho lístka zaradiť všetky potraviny, ktoré obsahujú aj ďalšie živiny a ktoré ste v predchádzajúcich mesiacoch vyradili zo svojho stravovania. Samozrejme by ste nemali prestať s vhodnými pohybovými aktivitami.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

 

Ako sa chudne s Dukanovou diétou

Nedostatkom je, že ide o extrémny stravovací systém, ktorý sa nedá držať doživotne. Telo sa aj pri tejto diéte v prvých dňoch zbavuje najmä vody, čo je nevyhnutným dôsledkom reštrikčných diét. Práve úbytok vody v organizme chudnúceho prináša pre neho želateľný pohyb na váhe. Úbytok tekutín však výrazne zhoršuje stav organizmu a priebeh jeho biochemických procesov. Vylúčiť sacharidy zo stravy je naozaj spôsob, ako stratíte prebytočné kilá. K čomu však pravdepodobne dôjde ak dukanovú diétu vydržíte a šťastne ukončíte? Platí to čo aj pri iných obmedzujúcich diétach. Nemôžete sa vrátiť k stravovaciemu režimu, ktorý ste mali zaužívaný pred diétou, pretože zase priberiete. Útočná fáza dukanovej diéty vám povoľuje jesť len bielkoviny. Vtedy útočíte na svoj podkožný tuk. Je isté, že tak drastické obmedzenie sacharidov donúti vaše telo čerpať z tukových rezerv. Okrem toho, že budete slabí a unavení, budete aj úplne podvyživení rôznymi minerálmi, vitamínmi a ďalšími živinami. V tejto fáze sa stravujete prakticky aj bez tuku. To je ďalší vážny problém. Tuk vo vhodnej forme je pre zdravie človeka potrebný.

Druhá fáza vám povoľuje kombinovať zeleninové a bielkovinové dni. Stále sa stravujete bez sacharidov, takže telo je nútené pracovať v úspornom režime, a tak chudnutie pokračuje. Chýba vám však energia, cítite sa slabí a unavení. Bez prísunu tukov sa stráca aj prísun v tuku rozpustných vitamínov, omega 3 mastných kyselín. Veľa bielkovín a málo vlákniny môže spôsobiť značné ťažkosti so stolicou. Odborníkom na výživu sa nepáči najmä výrazné obmedzenie príjmu vitamínov z ovocia a zeleniny a naopak prehnaný prísun soli, vedúce k vysokému krvnému tlaku. Príliš veľa bielkovín navyše preťažuje obličky a vzhľadom k tomu, že strava obsahuje prevažne potraviny živočíšneho pôvodu, ohrozený je aj kardiovaskulárny systém.

V prípade, že chcete skúsiť aj dukanovú diétu, na inetrnete si ľahko nájdete, ktoré potraviny sú v jej jednotlivých fázach doporučené na konzumáciu.

 

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist