Rýchle chudnutie je nebezpečné. Prečo po neuvážených diétach neschudnete natrvalo.

Prinesie Vám rýchle chudnutie aj trvalé odstránenie nadváhy?

Už rozmýšľate nad letom a dovolenkou? Potrebujete schudnúť a neviete aký postup zvoliť, aby Vaše chudnutie nedopadlo tak ako naposledy s jojo efektom? Každá žena i väčšina mužov chcú byť štíhli, najmä keď príde plavková sezóna. Vtedy často siahnu po „osvedčených“ diétach, ktoré hlásia, že schudnete za týždeň 4-5 kíl a podobne. Od marca do konca júna mnohých ovládne  diétna horúčka a cieľ schudnúť rýchlo.

 Väčšina ľudí s nadváhou chce schudnúť rýchlo. Je to reálne? Hladovka, či rôzne drastické diéty umožnia rýchle straty na váhe. No pri rýchlom chudnutí sa neodstraňuje neželaný podkožný  "tuk". Rýchle chudnutie väčšinou znamená len to, že sa vám odvodňuje telo. Strácate vodu, váha klesá. No veľmi nechudnete. Rýchle chudnutie môže znamenať aj to, že strácate svalovinu, Vaše telo je stále mľandravejšie. Tuk odoláva najlepšie. Práve preto je rýchle chudnutie už vopred odsúdené na neúspech. Stačí, aby ste skončili telo stresujúcu diétu a váha letí nahor.  Reálne tempo chudnutia je 3 až 5 kíl mesačne.

Ak máte 30 kíl nadváhu a zvolíte nesprávny postup chudnutia spočiatku pôjde znižovanie Vašej váhy rýchlo. Mínus 6 - 8 kíl mesačne je vcelku reálne. Ako budete chudnúť, pomaly sa začne spomaľovať aj tempo. Po odstránení 15 kíl už budete radi, ak sa zbavíte mesačne dvoch kíl. Keď už bude vaša postava takmer OK, chudnutie už bude takmer nepozorovateľné.

Jedna  dôležitá rada: nikdy neposudzujte svoje chudnutie podľa váhy. Podstatne presnejší údaj je obvod pása. Ak si musíte stále viac uťahovať opasok, úspešne chudnete. Dá sa povedať, že ak schudnete o jeden centimeter na pupku, zbavili ste sa  zhruba jedného kila podkožných tukov. Ak teda vaša váha pri chudnutí klesá zhruba rovnako v číslach na váhe i na pupku, všetko beží práve tak, ako má. Ak teda schudnete asi 5 kíl, malo by to urobiť zhruba 5 centimetrov na páse.

 Kedy a ako ukončiť chudnutie?  Keď po chudnutí zistíte, že už ste s váhou spokojní, musíte pomaly začať pridávať stravu. Dajte si pozor na nevhodný psychologický aspekt chudnutia: niektoré ženy môžu mať problém povedať si  „už končím s chudnutím“. Hoci sú už štíhle, chcú byť ešte štíhlejšie. Úspešné chudnutie sa môže občas "zvrhnúť" - žena ešte nechce prestať chudnúť. Môže to vyústiť až do poruchy príjmu potravy - do mentálnej anorexie. Aj preto je dobré chudnutie vždy konzultovať s odborníkom. Môže vás upozorniť, že čas chudnutia je už ukončený a je vhodné udržať si svoju váhu a samozrejme pokračovať v dodržiavaní zásad zdravej životosprávy a stravovania.

Postup po chudnutí je zhruba taký, že denne pridávajte ku inak nezmenenej (zdravej) strave asi 400 až 500 kJ energie navyše. Napríklad jedno väčšie jablko. Alebo trocha viac celozrnného chleba. Vydržte takto asi týždeň. Ak váha ďalej klesá, pridajte viac energie. Takto pokračujte v týždňových odstupoch až do chvíle, kedy sa vaša váha ustáli a aj opasok bude stále rovnaký. Je vhodné, aby ste sa aj v tomto období poradili s odborníkom.

V tomto období sa postupne musíte snažiť mierne pozmeniť aj zloženie stravy. Pri chudnutí ste jedli menej sacharidov a viac bielkovín, než je bežné. Po schudnutí je čas tento pomer začať trocha upravovať. Strava zdravého človeka nevyžaduje nadmerne vysoké dávky bielkovín. Tie ste pri chudnutí jedli na ochranu svalovej hmoty a saturáciu pocitu hladu. Takže po schudnutí budete veľmi opatrne pridávať práve jedlá bohatšie na vhodné sacharidy.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

 

Ako sa chovať počas chudnutia? Absolútna väčšina ľudí sa pokúša schudnúť tak, že pre chudnutie sú ochotní spraviť len niečo veľmi jednoduché. Bez toho, že by sa zaujímali o podrobnosti a návody na správne chudnutie. Je logické, že práve preto takéto pokusy končia úplným fiaskom. Zákonite sa  po krátkodobom schudnutí o 5 až 10 kíl dostavuje opätovné priberanie. Áno je tu preslávený jojo efekt nevhodného chudnutia. Tuční ľudia sú netrpezliví a nie sú zvedaví na nejaké teoretizovanie. Chcú jednoduchý návod bez toho, aby niečo zmenili v prístupe k svojej životospráve či stravovaniu. No schudnúť a udržať si hmotnosť máte šancu až potom, keď sa zoznámite s problémom obezity a postupne sa stanete tak trochu odborníkmi na výživu. A navyše budete tieto poznatky doživotne uplatňovať. Je to ťažké. Aj medzi samotnými obezitológmi nájdete lekárov, ktorí sami nevedia dosiahnuť štíhlu postavu. Chudnutie je ťažké a nie každý to dokáže. Takže ak chcete vedieť jednou vetou aký postup zvoliť, keď chcete schudnúť, tak táto znie nasledovne:  Jedzte, pite a  hýbte sa ináč ako doteraz, zaujímajte sa a uplatňujte zásady správnej životosprávy a stravovania.  Jedzte vysokoobjemnú, nízkotučnú stravu a cvičte v aeróbnom pásme zaťaženia.  Ak sa o svoju obezitu nebudete starať, doživotne budete tučnieť. Ak zvládnete zmenu životného štýlu, schudnete. Ale táto zmena musí byť doživotná. Inak sa opätovne vraciate k nepríjemnú výsledku, obezita a nadváha je súčasťou Vášho života.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist