Chudnutie po pôrode

CHUDNUTIE PO PÔRODE - Ako zdravo schudnúť po pôrode?

Panebože, ale vyzerám. Takéto myšlienky prepadávajú ženy, ktoré nedávno porodili krásne dieťatko. A začína hon na chudnutie. Ako schudnúť? Potrebujem dobrý návod na chudnutie. Takže, ako na to!

Tehotenstvo je jedným z najkrajších období života. Je to obdobie zvýšených nárokov na telo ženy. čo sa týka výživy aj vylučovania odpadových a toxických látok. Počas tehotenstva matka vyživuje aj plod a preto potrebuje viacej výživných látok. Tým. že telo matky vylučuje odpadové latky aj za plod potrebuje mať aj dobré vylučovanie.
V čase tehotenstva by žena nemala pribrať viac ako 10 kg. Avšak nezriedka ženy priberú 20 aj 30 kg a nešťastné sa pýtajú, čo s tým. Väčší prírastok je zvyčajný u žien, ktoré sa inak „držia“ a strážia jedálny lístok a v gravidite si „popustia uzdu“. Ak nechce žena toľko pribrať, mala by na to myslieť už počas tehotenstva, samozrejme neobmedzovať živiny, to by bolo nebezpečné, ale napríklad sladkosti či sacharidy, aj vo forme príloh, rozdeliť na menšie porcie. Prítomnosť rôznych chútiek je práve dôkazom, ako telo pýta výživu (bielkoviny, vitamíny, atď), teda mikroživiny, ktoré potrebuje, no nevie si ich samo vytvoriť, musíme ich zjesť. V záujme výživy plodu žena je veľa a tak zbytočne veľa priberá. Veľmi častým sprievodným javom v tehotenstve je zvýšenie tlaku krvi, čo je dôkazom upchávania obličiek. Obdobne aj počas dojčenia telo matky dodáva do materského mlieka potrebné živiny a tie berie z tela matky. Preto je správna výživa a stravovanie počas dojčenia veľmi dôležitá.

Príroda využíva všetky možnosti a tak sa často stáva, že toxické látky v tele ženy sa počas tehotenstva dostávajú do plodu a priamo ho poškodzujú. Ak by žena svoje telo detoxikovala, čiže vyčistila ešte pred otehotnením, je predpoklad, že tehotenstvo bude lepšie a ľahšie prebiehať a dieťa bude zdravšie.
Dieťa, ktoré sa narodí bude mať vynikajúci základ do života. Tehotenstvo a pôrod malého človiečika je jedinečná záležitosť a už sa nedá opravovať. Urobte všetko pre svoje bábätko a tiež aj pre svoje telo, aby čas tehotenstva, pôrodu a dojčenia bol krásnym obdobím vášho života spojený so zdravím energiou a vitalitou.

Tehotenstvo
Najrizikovejším obdobím pre nárast hmotnosti u žien je obdobie tehotenstva a mesiace po pôrode. V tehotenstve je normálne, ak hmotnosť vzrastie zhruba o 10 až 13 kíl. Z toho nárast tukového tkaniva predstavuje 3 až 6 kíl. Tento tuk je potrebný ako energetická zásoba pre obdobie kojenia. Niektoré štúdie upozorňujú, že kojenie môže brániť ďalšiemu rozvoju nadváhy u ženy po pôrode. Ak žena nekojí, môže to komplikovať neskoršie chudnutie.
Niektoré ženy ani po pôrode nechudnú, ale dokonca ďalej priberajú. Je to spôsobené tým, že po pôrode sa úplne zmení ich životný štýl. Pohyb sa značne zredukuje a mení sa aj zloženie potravy – najčastejšou chybou býva dojedanie zvyškov, ktoré dieťa nezje. Kojenecká výživa má veľmi vysoké zastúpenie tuku (okolo 40%) a je sladká.
Ďalším faktorom, ktorý sa môže podpísať na popôrodnom náraste hmotnosti u fajčiarok je to, že kvôli dieťaťu prestanú fajčiť – tým sa ich metabolizmus asi o 10% spomalí, no bývalá fajčiarka tomu neprispôsobí energetický príjem.

Kedy po pôrode máte začať chudnúť
O zámere chudnúť sa vždy poraďte s odborníkom. Chudnutie by mohlo spraviť viac škody, hlavne rýchle chudnutie. Preto sa po pôrode nesnažte začať rýchlo chudnúť. Ak môžete, kojte. Nielen, že je to dobré pre vaše dieťa, ale kojenie napomáha aj procesu straty nadbytočného tuku, ktorý sa v tehotenstve vytvoril práve ako rezerva na kojenie. K samovoľnému chudnutiu prispieva fakt, že sa zavinuje a zmenšuje maternica a tým aj jej váha, už hneď po pôrode odchádza nahromadená voda, ktorá sa vďaka hormónom v gravidite zadržiava v tele. Tiež nedostatok spánku, keď bábätko 6 týždňov nemá schopnosť rozlišovať deň a noc a chce piť vždy po 3 hodinách, takže žena reálne medzitým spí 1,5-2 hodiny a zase sa budí, aby prebalila, nadojčila, odgrgla... Takže únava a nedostatok spánku má samozrejme na chudnutie pozitívny vplyv. Avšak len v prípade, keď potom žena energiu nedopĺňa akútne sladkosťami.

Faktom je, že väčšina žien priberie na váhe počas tehotenstva. A hneď po pôrode, väčšina z nich túži stratiť nadbytočnú váhu. Ale problém je, že nevedia, ako a kde začať.

Tipy ako dostať telo späť do formy, v ktorej bolo pred tehotenstvom:

  • Nezačínajte s diétou bezprostredne po pôrode. Musíte počkať najmenej po dobu dvoch mesiacov od pôrodu, pretože stále potrebujete výživu, keď dojčíte svoje dieťa. Je dôležité, aby ste jedli zdravo prvé 3 mesiace, aby sa vaše telo uzdravilo po pôrode a aby ste mali dostatok energie a mohli sa vyrovnať s požiadavkami na dieťatko.
  • Dojčenie naozaj pomáha chudnúť rýchlejšie. Dôvodom je, že dieťa spotrebuje vaše nadbytočné kalórie pri jeho kŕmení. Ak nezvyšujete príjem kalórií, zatiaľ čo dojčíte, potom môžete schudnúť približne pol kilogramu týždenne.
  • Začnite jesť menšie porcie. Teraz už nemusíte jesť za dvoch.
  • Buďte aktívna. Choďte na prechádzku s dieťatkom, kdekoľvek a kedykoľvek je to možné. Pomôže vám to spáliť kalórie, zvýšiť svoj metabolizmus a znížiť úroveň stresu. Vaše prechádzky by mali trvať 20-30 minút. Pohyb je určite dobrá voľba pri chudnutí. Prechádzky, stacionárne bicyklovanie, plávanie sú dobré na začiatočné športovanie.
  • Jedzte zdravo. Je dôležité uistiť sa, že si zachovávate zdravú výživu. Ak dojčíte, pamätajte, že všetko, čo zjete, skončí vo vašom materinskom mlieku, a potom sa prenesie na vaše dieťa. Vyhnite sa konzumácii nekvalitných potravín. Namiesto toho jedzte čerstvé ovocie a zeleninu, orechy, ryby a kuracie mäso. Táto zmena vo vašej strave zvýši kvalitu a množstvo vášho materského mlieka a pomôže vám pri vašom chudnutí. Vyhýbajte sa pitiu alkoholu a sladených nápojov. Voda bude váš najlepší priateľ pri chudnutí. Pretože hydratácia je veľmi dôležitá, najmä v prípade ak dojčíte, pite dostatočné množstvo vody. 4 dcl vody denne na 10kg svojej váhy je to, na čo by ste sa mali zamerať. Ak zistíte, že vám voda nechutí, môžete si do nej pridať pár kvapiek citróna. Pre zmenu chuti môžete piť polievku. Je tiež vynikajúca pre vaše zdravie.
  • Nenechajte sa odradiť. Pamätajte si, že to trvalo 9 mesiacov, aby ste získali danú hmotnosť, takže to nezmizne počas niekoľkých dní. Ak rýchlo urobíte pozitívne zmeny vo svojom životnom štýle a stravovaní, môžete prísť o značnú časť hmotnosti, ale to bude trvať nejaký čas a úsilie.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

 

Drastické diéty pri dojčení nie je vôbec možné držať. Ak chudneme totiž rýchlejšie než 1-2 kg za mesiac, tak sa z rozpúšťajúcich tukových buniek všetky škodliviny, napr. ťažké kovy, vyplavujú. Dostávajú sa priamo do materského mlieka a my tým bábätku uškodíme, pretože zaťažíme jeho pečeň. Preto na drastické diéty radšej hneď zabudnite. Ak vynecháte sladkosti, tak sa samozrejme nič nestane, ale inak jedzte čo do množstva, ako máte chuť. Je potrebné si uvedomiť, že dojčenie je energeticky náročné a žena musí mať „z čoho čerpať“, inak bude ešte viac unavená, než je nevyhnutne nutné. Navyše je problematické, že chudnutie zaisťujúce potraviny, ako napr. zelenina a strukoviny, sa zvyčajne nezlučujú s dojčením, pretože potom bábätká nafukuje a „poprdkávajú“ a usedavo plačú aj niekoľko hodín.

Aj žena, ktorá má svoju váhu, má samozrejme tehotenstvom povolené brucho a rozostúpené brušné svaly. A to bez posilňovania nevyriešite. Po normálnom samovoľnom pôrode môžete pomaly posilňovať už v šestonedelí a naplno začať hneď po 6 týždňoch, pokojne v posilňovni s trénerom, jednoducho tak, ako Vám to vyhovuje. Horšie sú na tom mamičky po cisárskom reze, tie môžu posilňovať brušné svaly až o 3-6 mesiacov od operácie, aby bola jazva už dobre zahojená a nevytvoril sa v nej pruh. Avšak prechádzky či plávanie, kde sa bruško predsa len tiež posilňuje, zakázané nie sú.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE s

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist