SPAĽOVAČE TUKOV

Hľadáte prostriedky a potraviny, ktorých pravidelná konzumácia Vám pomôže schudnúť, zlepšiť metabolizmus a v konečnom dôsledku aj Vaše zdravie? Takže neváhajte a naštartujte svoje chudnutie pomocou nasledujúci rád a potravín. Zostavili sme pre Vás zoznam najlepších „tukožrútov“ a veľa praktických tipov, ako ich zaradiť do svojho jedálneho lístka. Podporujú spaľovanie tuku, brzdia pocity hladu a majú očistný účinok.

BROKOLICA posilňuje imunitu

Hlúbová zelenina je bohatým zdrojom sekundárnych rastlinných látok so silnými antioxidačnými účinkami, ktoré posilňujú obranyschopnosť. Vysoký obsah vlákniny v brokolici spôsobí to, že nestráviteľné uhľovodíky v žalúdku napučia a zabezpečia dlhotrvajúce nasýtenie. Vďaka tomuto procesu kilá miznú.
PRAKTICKÝ TIP: Zaraďte brokolicu do stravy ako prílohu. Rozdeľte ju na malé ružičky, povarte 10 až 15 minút v osolenej vode a zlejte. Brokolica ostane pekne zelená, ak ju následne krátko schladíte v studenej vode.

ZELENÝ ČAJ zrýchľuje spaľovanie

Zelený čaj obsahuje množstvo polyfenolov. Vedci zistili, že jedna z týchto látok zabraňuje ukladaniu tukov v tele a zároveň podporuje ich spaľovanie.
PRAKTICKÝ TIP: Nechajte vriacu vodu asi 10 minút chladiť, potom ňou zalejte čaj a nechajte 3 až 5 minút lúhovať. Pite maximálne štyri šálky zeleného čaju denne.

ZÁZVOR prečisťuje

Táto ázijská hľuza dá vášmu metabolizmu poriadne zabrať. Podporuje tvorbu slín a žalúdočných štiav, povzbudzuje trávenie a potláča zápaly. Éterické oleje zázvoru prečisťujú telo, lebo podporujú vylučovanie jedovatých látok.
PRAKTICKÝ TIP: Na 1 šálku „tukožrútskeho“ čaju si odrežte asi 2 centimetre z hľuzy zázvoru, ošúpte ho a pokrájajte na tenké plátky. Zalejte vriacou vodou a nechajte asi 5 minút lúhovať.

ŠOŠOVICA stabilizuje hladinu cukru v krvi

Obľúbená strukovina sa postará o stabilnú hladinu cukru v krvi, keďže škrob, ktorý je v nej obsiahnutý, sa vďaka výhodnému glykemickému indexu pomaly odbúrava. Vysoký obsah balastných látok vás nadlho zasýti a chráni proti rakovine.
PRAKTICKÝ TIP: Ak potrebujete navariť rýchlo, použite lúpanú červenú šošovicu. Tú netreba namáčať a je mäkká už po 15 minútach varenia.

KÁVA zabíja nadváhu

Kofeín nielen zaháňa únavu, ale aj zabíja kilá navyše. Telo sa dostane do stavu pohotovosti a zmobilizuje zásoby energie. Dôležité však je, aby boli tieto rezervy aj spotrebované – najlepšie fyzickou aktivitou.
PRAKTICKÝ TIP: Čierny čaj, zelený čaj a čaj z maté sú jemnejšie na žalúdok, a preto dobrou náhradou kávy. Obsahujú porovnateľné množstvo kofeínu a pôsobia rovnako povzbudzujúco.

ČILI podporuje trávenie

Poznáte to, keď je jedlo také štipľavé, že sa vám na čele vyroja kropaje potu? Je to spôsobené zvýšením telesnej teploty vyvolanej látkou zvanou kapsaicín. Telo spotrebuje viac energie a budete sa cítiť sýtejší.
PRAKTICKÝ TIP: Mimoriadne účinné sú malé červené čili papričky. Či už do polievky, omáčky, cestovín, alebo ryžových jedál – pridajte jednu čili papričku na osobu a povarte.

ZEMIAKY zasýtia nadlho

Studené varené zemiaky majú mimoriadne výhodný glykemický index, pretože pri chladnutí sa v nich vytvára nestráviteľný škrob. Následkom toho nevyskočí hladina cukru v krvi, hlad sa nedostaví a tuk sa môže pokojne ďalej odbúravať.
PRAKTICKÝ TIP: Pripravte si šalát z varených zemiakov. Na ľahký dressing zmiešajte nízkotučný jogurt a jablčnú šťavu. Dochuťte soľou, korením a čerstvými bylinkami.

CITRÓN je bojovník proti tuku

Čo sa týka obsahu vitamínu C, citrón je číslom jeden medzi citrusmi. Okrem toho spúšťa v našom organizme spaľovanie tukov na najvyššie obrátky.
PRAKTICKÝ TIP: Pridajte častejšie trošku citrónovej šťavy do šalátových dresingov, k hydine či rybe, do čaju alebo džúsového streku.

TOFU obsahuje veľa bielkovín

Tofu je výborný zdroj bielkovín v ľahkých a bezmäsitých jedlách.
PRAKTICKÝ TIP: Tofu nemá takmer žiadnu špecifickú chuť. Preto ho pred prípravou nakrájajte na kocky a marinujte v sójovej omáčke. Potom ho opečte na teflónovej panvici a servírujte.

GREP zabraňuje ukladaniu tukov

Americkí vedci zistili, že horké látky obsiahnuté v grepe spôsobia to, že tuk z potravy sa priamo spaľuje. Zabraňuje tak ukladaniu tuku na bruchu, nohách a zadku.
PRAKTICKÝ TIP: Najlepší spaľovací efekt má grep po jedle, pretože horké látky podporujú tvorenie tráviacich štiav.

VODA podporuje metabolizmus

Už 2 poháre vody izbovej teploty denne zvýšia spotrebu energie asi o 210 kJ. Odborníci na stravovanie vypočítali, že ak niekto pije celý rok denne dva litre vody, schudne takto až 2,4 kg.
PRAKTICKÝ TIP: Prvý pohár vody vypite ráno hneď po prebudení. Cez deň pite vždy pohár vody ku káve a večer k poháru vína či piva rovnako pohár vody. Tak zvládnete odporúčané množstvo vody úplne bez námahy.

CIBUĽA odvodňuje

Látka alicín obsiahnutá v cibuli zlepšuje prekrvenie, podporuje trávenie a odvodňuje. Okrem toho pôsobí antibakteriálne, povzbudzuje metabolizmus a spaľovanie tukov.
PRAKTICKÝ TIP: Cesnak, jarná cibuľka a šalotka pôsobia rovnako.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

Ako skrotiť svoj apetít   Po zime, keď sme si zamaškrtili na akejkoľvek pochúťke, nášmu žalúdku, pečeni či pankreasu sme dali poriadne zabrať. Práve preto, že v zime si doprajeme tučnejšiu stravu a vo väčšom množstve, očista organizmu, detoxikácia je  na jar a v letných mesiacoch ideálna. Najvhodnejšie obdobie je samozrejme jar, už naši predkovia to vedeli a dodržiavali rôzne pôsty. Ale aj leto  je  vhodné obdobie. Najmä preto, že  máme poruke mnoho rôznych druhov ovocia a zeleniny, sú dostupné a pomerne lacné. 
Neodporúčame drastické pôsty,  kedy pijeme iba vodu a celý deň nezjeme ani omrvinku. Toto robte len vo výnimočných prípadoch, ak je to zdraviu potrebné. Ak si vyberiete túto formu, počítajte s tým, že na druhý deň pocítite neovládateľný hlad. Robiť na sebe takéto pokusy nemá zmysel. Náš organizmus má schopnosť zbaviť sa prebytočných látok, jedovatých, nepotrebných  splodín celkom prirodzeným spôsobom. Stačí, ak na niekoľko týždňov vyradíme zo svojho jedálnička  vyprážané mäso či klobásky.

Ďalším dôležitým krokom je prijímať potravu bez chemických konzervačných látok. Nezamoríme si organizmus a ešte aj ušetríme peniaze, ktoré sme zbytočne vyhadzovali na prechemizované polotovary. Pri očiste organizmu je veľmi dôležité jesť vlákninu, zeleninu najlepšie  uvarenú nad parou, celozrnné výrobky, v ktorých je napríklad horčík, uvoľňujúci kŕče v lýtkach a posilňujúci srdcový sval. Takáto strava nám totiž prečistí hrubé črevo a pomôže nám zbaviť sa tak hnilobných látok, ktoré pri zápche narúšajú črevnú stenu a dostávajú sa opäť do krvného obehu.

Čas šalátov
Na jar a v lete sa nám priam ponúkajú šaláty z prvých jarných výhonkov púpavy, žihľavy či medvedieho cesnaku. Tieto rastlinky majú schopnosť prečisťovať organizmus. Dôležitý moment ako vydržať „pôst“ je prestať sa trápiť opojnými chuťami. Ospevujme si svoje skvelé šaláty s jogurtom, či cestoviny s olivami a bazalkovými listami.
V lete sa výber ešte rozšíri. Môžeme si robiť zeleninové šaláty z papriky – zelenej, červenej, žltej, rajčín, uhoriek alebo z koreňovej zeleniny – mrkva,  petržlen v kombinácii s hráškom či kukuricou. Každý zeleninový šalát príjemne okorení pór alebo mladá cibuľka. Na ochutenie stačí biely jogurt alebo trochu tatárskej omáčky. Taktiež dostať kúpiť hotové dressingy a omáčky, ale pozor, skontrolujte si počet kalórii na obale, aby  ste to neprehnali. 

Kto neholduje až tak veľmi zelenine, môže si robiť ovocné šaláty.  Aj doma na záhrade nájdete jablká, hrušky, neskôr slivky, broskyne, marhule. Hrozno dostať v obchode už prakticky celoročne. Treba len kombinovať, experimentovať, aby ste odhalili, ktoré chute vám najviac vyhovujú bez toho, aby ste plakali za mastnými hranolkami a pod.

Pokojne si môžete pochutnať aj na orechoch, ktoré pôsobia  proti únave a stresu. Povzbudzujúco bude na vás pôsobiť šípkový lekvár plný vitamínu A, B aj C.  A k tým spomínaným špagetám alebo aj do polievky si môžete pridať čili papričku, ktorá výborne podporí látkovú výmenu.

Posilnite sa čajom.
Vitamíny si môžeme doplniť aj tabletkami, keď máme málo zdrojov, vyhneme sa tak zbytočnej únave, posilníme si imunitný systém. V období zimy a po nej je organizmus kruto skúšaný. Nielenže sa musí prispôsobiť výkyvom počasia, ale zásoby vitamínov a minerálnych látok sa rýchlo míňajú.
Pri očistnej kúre organizmu sa zbavujeme splodín látkovej výmeny a cudzorodých látok a preto potrebujeme piť viac vody a čajov ako zvyčajne. Veľmi vhodné  sú močopudné a  žlčopudné bylinkové čaje, napríklad žihľavový, čaj so skorocelu, z medovky či mäty.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE s

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

REKLAMNÉ ODKAZY


  


TOPlist